Hormonoterapia a bóle głowy

Jestem p0 oszczędzającej operacji i wycięciu węzłów rak hormonoaktywny w 100%, HER 2 -,  jeden węzeł zajęty chemioterapia 4 AC 12 paklitaxel obecnie od września tamoxifen i xanderle. Mam 31 lat w grudniu miałam codzienne bóle głowy które nasilały się pod wieczór i podczas uderzenia były to bóle które powodowały dyskomfort i ciagle uczucie ucisku neurologicznie ok MRI również wyszło w porządku. Od maja tego roku te bóle to napięcie wróciło i trwa cały czas nasila się przy wysiłku i uderzeniu gorąca. Moje pytanie gdzie szukać pomocy ? Czy to wina hormonoterapii? Czy w moim wieku jest możliwe przerwanie xanderli?

Odpowiada dr n. med. Robert Wiraszka:

Z uwagi na wiek i zaawansowanie zdecydowano podać Pani całkowitą blokadę
estrogenową. Tego typu leczenie, wiążące się ze znacznym spadkiem poziomu
estrogenów, może powodować dokuczliwe napięciowe bóle głowy. Wymaga to
konsultacji neurologa, włączenia Pramolanu lub Bellergotu oraz decyzji,
która zależy od Pani. Z jednej strony walczymy o więcej niż uderzenia
gorąca, z drugiej – leczenie nie może istotnie obniżać komfortu życia.
Jednym ze wskazań do jego przerwania jest tzw. nieakceptowalna
toksyczność. I to Pani decyduje, czy to już to nasilenie toksyczności, by
je przerwać. Natomiast na pewno warto odwiedzić dobrego neurologa i
spróbować któryś z powyższych leków.

2019-07-15T18:59:29+00:0015 lipca 2019|dr n. med. Robert Wiraszka, Ekspert wyjaśnia|0 komentarzy