Symex

Lekarz onkolog przepisał mi lek Symex, ponieważ inne wchodzą w reakcje z moimi przeciwdepresyjnymi Escitalopram. A w ulotce piszą, że wskazany po dwu-trzyletnim braniu Tamoksifen.

Czy to nie ma znaczenia od którego się zaczyna?

Czy mam na pewno menopauzę, miesiączka się zatrzymała w listopadzie,po 4 czerwonej chemii AC i nie wróciła.?

Czy skutki uboczne utrzymują się cały okres brania leku, czyli 5 lat czy po jakimś czasie ustępują?

Dodam, że biorę jeszcze Ketrel i Tranxene na noc i Xanax na dzień, i oczywiście Escitalopram.

Odpowiada dr n. med. Robert Wiraszka:

Hormonoterapię można także rozpocząć od Symexu; niekoniecznie trzeba 

podawać najpierw TAM. Rzecz w tym, że nie wszystkie wskazania są 

refundowane. Z kolei żeby sprawdzić, czy jest się w okresie 

pomenopauzalnym (od listopada minęły dopiero 2 miesiące) najlepiej byłoby 

wykonać oznaczenia poziomu hormonów płciowych. Skutki uboczne 

hormonoterapii mogą trwać różnie długo i są indywidualne.

2018-01-11T11:36:09+00:00 11 stycznia 2018|dr n. med. Beata Adamczyk, Ekspert wyjaśnia|0 komentarzy